luni, 14 decembrie 2009

CE POT FACE ZECE MIINI DIBACE...

...Sau doua viori,o chitara,un bass si un set de tobe....Sau o fata si patru baieti talentati,pe numele lor Bucium...Ei bine,pot face un concert de mare exceptie,precum cel de vineri seara din Suburbia.De asta data am avut parte de un show cu o singura trupa,care s-a descurcat fara probleme in lipsa oricarei formatii "de incalzire".In jur de ora 21,cind am ajuns la fata locului,am descoperit un public destul de pestrit si oarecum diferit de obisnuitii casei la concertele de metal.Se detasa insa un grup destul de numeros,imbracat "la uniforma" in veste de piele cu inscriptia "Heavy Riders".Am aflat ulterior ca erau membrii unei grupari de bikeri ploiesteni,veniti in corpore la Bucuresti special pentru concertul celor de la Bucium.Cintarea a debutat cu brio,lumea adunindu-se in fata scenei atrasa parca de un magnet.In urmatoarele doua ore am asistat la un concert care m-a uns pe suflet,pur si simplu.Multa virtuozitate instrumentala,sinceritate in interpretare,versuri cu parfum arhaic,teme emotionante,orchestratii originale si o voce grava si patrunzatoare,toate dublate de o mare doza de modestie si bun-simt,fac farmecul acestei trupe minunate.A,era sa uit...si o foarte buna comunicare cu publicul,vadind un pronuntat simt al umorului:"Bine ati venit la concertul formatiei Bucovina,din Iasi!":)))S-a cintat mult de pe "Voievozii",dar si de pe cel de-al doilea album,intitulat "Miorita"(in curs de aparitie).Eu m-am bucurat enorm sa aud "Colindul Cerbului","Sorbul Apelor","Maria Doamna Raresoaia","Rovine 1394"si "Voievozii",piesa de o melodicitate si intensitate iesite din comun.Frumoasa de tot si "Sus la Cheia Raiului" si de fapt,frumos tot repertoriul,mai vechi sau mai recent.Lumea (destul de putina in opinia mea pentru asa o bijuterie de concert) a compensat numarul prin entuziasm.In fata scenei s-a lasat cu aplauze furtunoase,cintat la unison cu trupa si cu o cerere de bis atit de hotarita incit n-a fost chip ca "buciumasii" sa se eschiveze.Mie mi-ar fi placut sa nu se mai termine,dar cum si cele mai frumoase lucruri au un sfirsit a trebuit sa ma resemnez in cele din urma:) si nu-mi ramine altceva de facut decit sa sper ca acest eveniment sa se repete cit mai curind.P.S.Premiul de consolare pentru ca s-a terminat concertul a venit sub forma rockotecii de fiecare vineri.Raspunzator cu antrenul si voia-buna:))) - Sorin Turcu (Stay Metal Forever).Multam' pentru Lacrimosa si Type O Negative,Sorine!;)

4 comentarii:

  1. Eu multumesc:)A fost un minunat cadou de Craciun primit in avans.Sarbatori frumoase si sa ne vedem sanatosi la anu'!

    RăspundețiȘtergere
  2. De la atitea multumiri modestia mea incepe sa o ia vertiginos la vale:)Cu toate ca sint foarte lenesa la scris si postez pe blog din an in Paste,nu puteam sa nu amintesc in citeva cuvinte experienta sublima de vinerea trecuta:)Cum ti-am spus si dupa concert,imi scot palaria in mod virtual in fata voastra!

    RăspundețiȘtergere