sâmbătă, 20 martie 2010

UN ALT FEL DE AB4?

No offense,dar cind vine vorba de timbrul vocal inconfundabil al lui Doru Trascau gindul iti zboara imediat la trupa care l-a consacrat,indiferent cum s-ar numi celelalte proiecte muzicale in care acesta contribuie cu vocea.In cazul de fata The Mono Jacks,trupa relativ noua sau cel putin noua pentru mine,care am aflat despre existenta ei prin intermediul MySpace.Joia asta am dat cu banul ca sa aleg intre doua concerte:The Mono Jacks in Expirat si Fara Zahar in Iron City.Culmea hazardului ar fi fost ca banul sa-mi indice concertul cu Deathdrive din Fire Club:)))Decizia a fost una destul de dificila.Pe "cei doi de la Dorohoi" i-am mai vazut de multe ori(si sper sa-i mai vad macar de inca pe atitea);in schimb,TMJ performind live ar fi fost o premiera pentru mine.In concluzie m-am indreptat spre clubul subteran din Brezoianu,minata de curiozitatea de a-mi face o impresie pe viu despre aceasta formatie.Si inspiratia nu mi-a jucat feste de data asta.Cu o intirziere de aproximativ o ora,despre care trupa a mentionat ca nu se face vinovata,cei 4 au demarat cintarea in fata unui public destul de restrins,dar care parea ca stie pentru ce se afla acolo.O sa mai fie nevoie de inca vreo citeva intilniri live cu baietii de la TMJ pina sa retin titlurile pieselor,ca de...am si eu o anumita virsta si memoria functioneaza din ce in ce mai greu:)))Mi-au atras atentia "Superstitions" ,"Come Back,Girl!"si "Push the Pedal",aceasta din urma stirnind reactii entuziaste in rindul celor prezenti.Si bineinteles "Maria",piesa cu potential de hit-single,prezenta de altfel si in Romtop la radio City Fm.Am constatat cu placere ca Doru,Florin,Hasan si Dorian au deja un mic nucleu de fani care a facut atmosfera pe parcursul intregului recital.Asa ca pina la urma s-a lasat si cu un bis,la cererea insistenta a publicului.Ei bine,raspunsul la intrebarea din titlu este "nu"."Maria" nu si-a schimbat palaria incercind sa se vinda sub un alt nume.Mono Jacks si AB4 nu au prea multe in comun in afara vocalistului.Dar chiar si vocea lui Doru capata inflexiuni diferite facind astfel tot mai putin valabila comparatia intre cele doua proiecte.TMJ suna mai indie,iar compozitiile sint strabatute de o unda mai soft,chiar si cele foarte ritmate.O bila alba pentru Dorian care bate in tobe cu atita energie incit i-a ridicat in picioare pe toti cei prezenti in Expirat.Una peste alta,am petrecut o seara foarte agreabila si am decis ca Mono Jacks e o trupa deja consolidata,care merita urmarita cu atentie si pe viitor.Nu-mi ramine decit sa le doresc succes si sa astept urmatorul lor concert( poate si un album,cit mai curind).

Componenta: Doru Trascau - v,g; Florin Vasile - g,v; Hasan Nabulsi - b; Dorian Cazacu - d.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu