vineri, 16 aprilie 2010

Doamne,cit de dor mi-a fost de Travka!!!

Pe 14 august 2008 ma aflam in 2Mai si ma pregateam pentru concertul cu Travka din Vama cind am aflat vestea ca trupa a incetat sa existe.Vreme de aproape doi ani,cit i-am mai jelit,cit le-am mai dus dorul,cit am mai tocit CD-urile cu cele doua albume...Asa ca e de inteles entuziasmul cu care am m-am infiintat pe 15 aprilie la concertul de reunire a celor 5 fantastici.Cind am plecat spre Silver Church eram convinsa ca la fata locului va fi 'macel',dar sa dau de o coada la intrare chiar ca nu ma asteptam.Odata intrata mi-am ocupat locul obisnuit din fata scenei si vreme de aproximativ trei ore nici ca m-am mai clintit.De la un anumit moment,sa fi vrut si nu mai aveam cum sa ma extrag din multimea care a umplut clubul pina la refuz.Si in afara careia au mai participat la concert si alte multe perechi de ochi si urechi prin intermediul transmisiei online de pe Facebook.N-as putea spune ca m-a incintat in mod deosebit intirzierea de aproximativ o ora,petrecuta intr-o inghesuiala de nedescris,intirziere total nejustificata in conditiile in care sala s-a umplut la capacitate maxima inca de la ora anuntata pentru inceperea concertului.(Am aflat ulterior ca a existat un numar apreciabil de ghinonisti care au ramas pe dinafara).In fine,de data asta fac o exceptie si n-o sa mai cirtesc pe tema asta din simplul motiv ca ceea ce a urmat a compensat din plin micile neajunsuri.Undeva in jurul orelor 22 trupetii si-au facut aparitia pe scena in ovatiile publicului dornic sa se imbarce din nou pe 'Corabia nebunilor'.Si calatoria muzicala prin istoria Travka a demarat in forta cu piesa '90',incendiind pur si simplu atmosfera care s-a mentinut la fel de 'fierbinte' pina la final.George,Aliosha,Mizdan,Misha si Cristi au jonglat cu 'Zgarba' si cu 'Travka',s-au preumblat in 'Lumini' si pe 'Frontul de Est' ,in fine,ne-au plimbat intr-un periplu 'Urban Violent' si deloc 'Indiferent' printre piesele de pe cele doua albume ale trupei.Am regasit o Travka mai plina de forta si de energie decit mi-as fi putut imagina.Se pare ca perioada de respiro a avut un efect benefic si poate ca era necesara o astfel de pauza din care sa iasa cu un aer proaspat si cu un chef nestavilit de cintat.N-as spune ca Travka s-a reinventat,ci mai degraba ca si-a regasit identitatea si coeziunea,charisma si aplombul.Joi seara am asistat la o reintilnire intre doi prieteni vechi si dragi,care nu s-au vazut vreme indelungata,in care si-au dus dorul reciproc - o trupa si publicul ei fidel.Ce sa mai vorbim,a fost o seara perfecta!N-au lipsit 'Zimbetul Tau','Intr-un fel','Partea Finala ','Ceva mi s-a rupt','Sunt Un Erou','Apartamentul 77','Beirut','Venus','Ochiul cere Lumina' sau 'Cum Te Simti'.Cirma 'Corabiei' a fost lasata in seama asistentei care a manevrat-o cu toata puterea sutelor de voci acordate la unison.Si da,bineinteles,Travka ne-a purtat si prin Praga,in sunete de acordeon acompaniate de uralele publicului. Pe care l-a recompensat pentru calda primire si cu vreo citeva piese nou-noute,pe care eu le-am asteptat cu mari emotii,asa cum se intimpla de fiecare data cind o trupa draga mie cinta un material inedit.Melodiile in prima auditie sint ca niste fructe exotice,abia culese de pe crengi,pe care le gust prima oara plina de curiozitate si in acelasi timp stapinita de tema ca s-ar putea sa aiba cine stie ce aroma bizara,care sa nu-mi placa.Ei bine,de data asta m-am temut degeaba.In cei 'doi ani de vacanta',Travka a copt niste fructe magnifice,de care n-am sa ma satur multa vreme de-acum inainte.M-am bucurat teribil sa aud mai vechile piese,dar noutatile m-au captivat,m-au invirtit,m-au ametit,m-au facut sa sar in sus si sa cad la loc fermecata.Au ritm si forta si linii melodice extrordinare si niste versuri ametitoare,care trebuie ascultate de multe ori de-acum inainte,ca sa le poti patrunde multitudinea de nuante si sa te imbeti cu sonoritatea imbinarilor de cuvinte.Albumul urmator o sa sune bine de tot!!!Asa imi spun mie intuitia si piesele astea noi,care te fac sa mai vrei altele si altele,la fel de pline de seva.Nu sint suta la suta convinsa ce nume poarta toate nou-nascutele marca Travka ,asa ca nu ma hazardez...Am retinut-o pe cea cu 'fetele-n luna',care are niste pasaje instrumentale de o frumusete stranie si electrizanta.Mi-a mai placut mult de tot una dintre ele,care nu stiu sigur daca va fi in final o melodie sau va ramine la stadiul de 'recitare pe muzica'.Vorbe din suflet de la George pentru Bobita,catelul lui mort cu o luna in urma,de care probabil ca ii este la fel de dor cum imi e si mie de Oscar,pisoiul meu care a plecat cam tot atunci spre raiul celor cu patru labute.Pe linga efervescenta de pe scena,pe linga aclamatiile si topaiala din sala,pe linga avalansa de piese mai vechi si mai noi,au mai existat si proiectii pe ecranul imens din fundal,o comunicare continua cu publicul si,cel mai important,un sunet excelent,datorat in egala masura executiei instrumentistilor cit si sonorizarii de nota 10.Ingredientul secret al concertului a fost implicarea sincera si pasionala a oamenilor de pe scena.Am vazut,auzit si mai ales simtit o trupa realmente flaminda de cintat;George a fost spiridusul cu hohote,cu incruntari si cu racnet,Aliosha a facut slalom printre chitari,clape si acordeon,Cristi a spulberat pur si simplu tobele alea (baiatul asta nu inceteaza sa ma uimeasca in cel mai placut sens al cuvintului!),cit despre Mizdan ce sa mai zic?Asa arata un om care a trudit la bass si s-a zbenguit frenetic pina cind au curs apele pe el.Iar daca Misha e ceva mai 'cuminte' in manifestari,asta nu inseamna ca s-a sustras in vreun fel exuberantei generale care a domnit pe scena.Cred ca dupa intilnirea muzicala de joi s-a lasat cu mare fericire si satisfactie de ambele parti.Travka le-a multumit colegilor de la Kumm,Luna Amara si Urma,care s-au amestecat printre cohortele de fani intr-un frumos gest de sustinere amicala.Chemati si rechemati de catre public pentru un al doilea bis,cei cinci au declinat oferta si poate ca a fost mai bine asa.Ne-au lasat pe toti cu sonoritatile dementiale ale lui 'Aici Sunt Eu' rasunind in urechi si ravasindu-ne universul interior.Am avut nevoie de minute bune ca sa-mi revin cit de cit dupa euforia concertului asa ca am urmat sfatul formatiei si m-am relaxat,in acordurile vocii lui Serj Tankian care au scaldat clubul mult timp dupa ce Travka a parasit scena.De altfel mi-ar fi fost imposibil sa fac altceva;la iesire era coada,la bar era coada,la toaleta era coada si la garderoba,guess what?O alta frumusete de coada,of course!Si drept sa spun....asa n-as mai fi plecat acasa......si as fi fost gata s-o iau de la capat si sa ascult extaziata cel putin inca vreo doua ore de Travka,pentru ca ar mai fi fost loc si de un 'Jump' si de o 'Noapte' ori de un 'Inger Sedat'.'Exista momente cind toate din capul tau te tin departe de tine,aproape de tine,departe de tine,departe...departe de sini,de sex,de ruj,de mov,de sarut,de albastru Beirut'...Momente ca cele de joi seara cind Travka m-a tinut 'departe de lumea dezlantuita',de tot ce e rau si urit si inevitabil si absurd,departe de mine,aproape de mine,departe de mine,departe...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu