miercuri, 9 aprilie 2008

POKEMONUL-INTRE MIT SI REALITATE

IERI...

...SI AZI
Mama mea e"sinaiota" sadea.In Sinaia s-a nascut,in Sinaia si-a petrecut primii 16 ani de viata si tot acolo a avut cei mai buni prieteni din copilarie:pe Cristina si Doru Hurdubetiu.Cristina e la ora acuala in Italia,mama a 3 baieti,dintre care cel mare e rocker,pletos si posesor de trupa.Fratele ei Doru vietuieste si azi in Sinaia si e fericitul tata al unui flacau voinic:Cosmin,pe numele sau de"scena" Pokemonu'.Porecla haioasa pe care nu stiu cine i-a scornit-o si din ce considerente,dar asemanarea cu cel mai popular dintre pokemoni(ala rotofei,cu mufarina mov) mi se pare evidenta.
In copilarie maica-mea ma ducea in vacante la Sinaia ca sa vad si eu de unde mi se trag radacinile.Intr-una din acele vacante l-am cunoscut pe Cosmin,care pe vremea aceea avea toate aparentele unui copil normal.(Nu-i vorba,ca si eu paream la fel si uite ce specimen bizar am ajuns!)
Trecut-au anii ca nori lungi pe sesuri si nu l-am mai vazut deloc pe Cosmin...

Acum vreo citiva ani,bunica lui a decedat in Italia,unde a si fost ingropata.Cristina a sosit la scurt timp in Romania si s-a gindit ca ar fi crestineste ca mama ei sa aiba parte macar de un parastas simbolic,asa ca ne-a invitat pe maica-mea si pe mine la masa,intr-un restaurant din Bucuresti.Cind am ajuns am avut surpriza s-o gasim insotita de scumpul ei nepot Cosmin si de tovarasii acestuia:maestrul DJ Jiji si tinara speranta a teatrului romanesc,Radu Zetu.Dupa prezentarile de rigoare ne-am asezat si noi la masa.

Locanta cu specific rustico-vinatoresc(adica impopotonata cu legume uscate si pasari impaiate),muzica lautareasca aferenta,nenumaratele carafe de vin care se perindau pe masa la comanda lui Cosmin,cit si recitalul neintrerupt de bancuri al lui Jiji faceau ca mica noastra adunare sa nu prea semene deloc a masa pioasa in memoria unei persoane decedate,ci mai degraba a sindrofie.Voia buna si antrenul de la masa si sclipirile suspecte din ochii convivilor l-au facut pe unul dintre baieti sa defineasca evenimentul drept "parastas dansant".

La un moment dat Cristina a plecat spre aeroport ca sa nu piarda avionul de Italia,insotita de mama lui Cosmin,care participase si ea la zaiafet(pardon,la praznic).E de prisos sa mai spun ca n-a fost chip ca eu si mama sa plecam spre casa,deoarece gasca vesela ne-a imbarcat intr-un taxi si petrecerea a continuat pina seara in Vama Veche Km0.

In aceasta fericita imprejurare ne-am descoperit eu si Cosmin pasiunea comuna pentru ZOB.De-atunci l-am tot intilnit pe la toate concertele trupei,nelipsit,sau prin Vama,tovaras inseparabil al lui Vlase.
Acum 2 ani am primit o invitatie la nunta:Cosmin se facea om serios(nu ca pina atunci n-ar fi fost!),insurat si la casa lui:-)
O alta nunta ca a Pokemonului n-am mai vazut si nici nu cred c-am sa mai vad vreodata.La Hanul lui Manuc,intr-o superba zi de toamna,restaurantul gemea de lume eleganta,rude ale mirilor si prieteni de familie,in vreme ce crama de la parter gazduia tineretul.Pina aici,nimic neobisnuit.Primul semn ca ceva nu e in regula aparea cind dadeai cu ochii de tinerii insuratei:mireasa in rochie alba,cu crinolina,mirele in costum negru,la 4 ace...si incaltat cu bascheti All Star.(Regret ca am ratat cununia religioasa...nu de alta,dar am ramas cu nalamurirea daca asa s-a prezentat si la altar).
E inutil sa va mai spun ca vestimentatia nuntasilor de la parter era in acord total cu baschetii mirelui.Nuntasele purtau pantaloni scurti si bocanci(eu insami abordasem aceste incaltari "de gala",in asorte cu rochia mini de nunta),insa maestrul de ceremonii Jiji ii eclipsa de departe pe toti cu uluitorul sau costum de vaca.Da,nu rideti,e exact cum va spun!Numai el stie de la ce casa "haute couture" si-a comandat salopeta alba cu pete negre,a la Fulga.
Vladone,pe post de cavaler de onoare cred,si-a facut o aparitie ravisanta:eleganta intruchipata,intr-un costum soie-ecru de mare rafinament.Asta pina pe la miezul noptii,cind l-am vazut la masa din curtea hanului,fara sacou,descheiat la camasa si legat la cap ca Rambo,cu o esarfa de matase galbena,in care am recunoscut una dintre fundele folosite la decorarea scaunelor din restaurant.In alaiul pestrit de nuntasi de la parter ii mai putea remarca pe Barbu de la EMIL sau pe Traian Balanescu;acesta din urma,intolit intr-o gama cromatica inrudita cu un curcubeu,initiase pe la 4 dimineata un concurs de flotari.Desi,in starea de "voiosie" avansata in care se afla,i-ar fi fost destul de greu sa cistige si un concurs de stat drept pe 2 picioare...(fapt deloc condamnabil,avind in vedere ca omul isi serba si ziua de nastere.)
Cu toate ca in crama DJ Jiji asigura atmosfera dansanta cu tot felul de rockereli,in momentul in care la etaj a sosit Nelu Ploiesteanu cu taraful sa le zica babacilor de inima albastra,hoardele de la parter au dat navala in restaurant.Spre stupoarea totala a domnilor scrobiti si a doamnelor mai in virsta,care,in pofida bunelor maniere,nu s-au putut abtine sa caste niste ochi cit cepele.
Eu una m-am distrat maxim la nunta lui Cosmin,dindu-ma dusa cu greu pe la 5 dimineata, la insistentele maica-mii.Nu-i vorba , ca n-am plecat chiar ultimele si am o vaga banuiala ca pe cei mai rezistenti i-a prins rasaritul in curte la Hanul lai Manuc.

Ultima ipostaza in care l-am descoperit pe amicul Cosmin a fost cea de vocalist al mega-trupei Recycle Bin,despre care v-am povestit nu demult.
Ca Pokemonu' e la baza avocat parca tin minte ca v-am spus.
Acuma,la o nevoie(Doamne fereste!) eu l-as angaja pe Cosmin sa ma reprezinte la proces,dar cu o singura conditie:sa se prezinte in fata onoratei instante in roba,cu bascheti si cu tricoul ala al lui pe care scrie "Punker obosit".
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu