joi, 19 martie 2009

CA-N VREMURILE BUNE...

Asa arata Polivalenta pe 16 martie,la concertul Soulfly.Sala aproape plina in partea de jos plus inca vreo 200 de persoane risipite prin tribune.La intrare am avut prima surpriza neplacuta: accesul interzis cu aparatura foto.Partea buna si civilizata - existenta unui stand special unde puteai sa-ti lasi cu incredere aparatul pina la incheierea concertului;chestie pe care am mai intilnit-o pina acum o singura data,la editia din 2007 a Kaliakra Rock Fest-ului bulgaresc.Odata inauntru,o noua "lovitura sub centura": nema bere de vinzare si fumatul interzis,spre disperarea multora dintre platitorii de bilet:))Pina la urma s-au lipsit oamenii de bere,dar de la fumat nu i-au putut opri nici privirile vigilente ale oamenilor de ordine,nici zecile de insemne prohibitive raspindite pe pereti.(Asa se face ca la un moment dat,in dreptul intraririlor in sala,satea lumea buluc si pufaia cu atita spor de nu te mai puteai orienta prin norul dens de fum de tigara.)Pe Truda i-am ratat din nou...Asta-iarna,la Brasov,recitalul pe care ar fi trebuit sa-l sustina in deschiderea show-ului Benediction/Holy Moses a fost anulat din nu mai stiu ce motive.De data asta am plecat de-acasa cu oarecare intirziere si am ajuns la marele fix pentru a-i vedea coborind de pe scena:))Nu-i nimic,se spune ca a treia oara-i cu noroc... Trupa Incite nu mi-a spus mare lucru.Ca sa-l citez pe Pino:"Suna ca un fel de Sepultura mai primitiva si neslefuita".Ce pot spune insa cu siguranta e ca s-au auzit extraordinar de tare.In rest nu mi-a atras atentia nicio piesa in mod deosebit ba chiar,la drept vorbind, mi s-a parut ca toate piesele semanau teribil intre ele.Cavalera jr.mai are mult de invatat pina sa-l ajunga din urma pe "daddy".A urmat o pauza lunga cit o zi de post,care mi-a pus nervii la grea incerare.Mi-am amintit de o intimplare asemanatoare,petrecuta la Cluj prin 2006.Si atunci spectatorilor li s-au lungit urechile in asteptarea celor de la WASP,fiind nevoiti sa asiste si la niste interminabile probe de sunet.Revenind la oile noastre,dupa mai bine de 40 de minute de uitat pe pereti si de admirat cele 10 chitari pregatite in rastelul de pe scena,Max & co. si-au facut in sfirsit aparitia.Acum vreo doi ani,imi povestea Adi Barar cum s-a dus el la Soulfly in Timisoara,sa se puna la curent cu ce muzici mai prind la tineret.Rezultatul a fost ca a ramas siderat de infatisarea lui Max Cavalera:"Bai,arata de parca era iesit din canal,da-o'ncolo de treaba!"Nu garantez pentru forma,dar ideea era asta in mod sigur:))Daca l-ar fi vazut acum Bareze pe nenea Cavalera poate ca si-ar fi schimbat parerea...Arata destul de ferches,in ciuda tricoului decolorat si laliu cu Canibal Corpse si a frizurii tip "coarne de muflon":))Pe parcurs Max a mai arborat un t-shirt cu Truda si a repetat faza de acum citiva ani,imbracind tricoul Nationalei de fotbal a Romaniei.Cum am mai spus si-n alte dati,dupa "Marea Schisma" m-am descoperit(cu surprindere) mai incintata de noua versiune Sepultura decit de Soulfly.Concertul de pe 16 martie mi-a intarit convingerea.Chiar daca s-au cintat la greu piese de rezistenta din vechiul repertoriu("Arise","Roots Bloody Rots","Refuse/Resist","Chaos AD","Propaganda"),mie tot mai mult mi-au placut in varianta Sepultura cu Derek Green.Are baiatul asta o energie molipsitoare si o empatie deosebita cu publicul,de te face sa-l uiti instantaneu pe babacul Cavalera.Nu-i vorba ca si Max a conversat de zor cu lumea,a numarat obsesiv pina la 3 in romaneste,a spus frumos "Multumesc" si s-a zbintuit pe scena,insa pe mine toata agitatia asta m-a lasat rece.Pe linga "clasicele" Sepultura,mi-a facut placere sa ascult si ceva Soulfly("Back to the Primitive","Babylon","Blood Fire War Hate","Eye for an Eye"etc).Cele citeva acorduri din "Raining Blood" mi-au facut insa gindul sa-mi zboare la bestialul recital Slayer de asta-vara,la Kavarna.(As renunta la inca o suta de concerte Soulfly doar ca sa-i mai vad o data pe Slayer).Ca sa nu par circotasa de la cap la coada trebuie sa amintesc si de partile frumoase ale show-ului: un solo performat pe o chitara cu doua griff-uri cu o sensibilitate demna de Segovia,momentul de percutie executat impreuna cu un fan extras cu dificultate din primul rind al publicului (in ciuda eforturilor concertate ale body-guarzilor de a-l impiedica sa ajunga pe scena) sau mult-pomenitul "wall of death" de la "Unleash".Mi-a placut mult de tot entuziasmul fanilor care au dezlantuit un mosh-pit ca-n epoca de glorie a metalului,peretele de lumini din fundalul scenei si faptul ca vocea lui Max s-a auzit surprinzator de bine.Nefiind de meserie nu-mi pot exprima o parere avizata cu privire la sunetul asigurat de la pupitru de Misu Cernea(Sfinx Experience).Mie mi s-a parut foarte "tare si brutal" si nu in sensul rau al expresiei.In orice caz,Paul Nanca(Fundatia Phoenix) avea aerul unui organizator extrem de satisfacut si m-a amuzat sa-l vad dind tircoale prin preajma scenei cu un aer entuziast si tineresc,gata parca sa inceapa-a zgiltii din cap:))Ce m-a surprins total a fost finalul destul de confuz al concertului,care a survenit parca prea brusc,lasindu-ma cu senzatia ca ar fi trebuit sa mai urmeze un bis.Nu stiu sigur care a fost faza,dar m-am indreptat spre iesire putin frustrata.Am fugit prin ploaie pina la masina,amuzindu-ne retroactiv de stirea difuzata la radio in cursul diminetii:"La Polivalenta va avea loc astazi un concert cu SULFI":)))

P.S.Dupa cintarea din 2004,am palavragit vrute si nevrute cu bateristul de atunci al trupei,care m-a cadorisit cu un bax de apa carbo-gazoasa Borsec,furnizat de organizatori.Omul era oripilat de bautura noastra cu bule si tinjea grozav dupa niste apa plata.In consecinta,pe linga autograful acordat pe eticheta sticlei,baiatul a adugat cu hotarire "SOULFLY DON'T LIKE..."...spre stiinta viitoare a tuturor organizatorilor de concerte din Romania:))

2 comentarii:

  1. tocmai m-am intalnit si eu cu Kirk la radio si i-am spus ca ai blog. nu stia, desi e rocker greu. mi-a spus ca nu te-a mai vazut de mult si, uite, ma bucur ca v-ati intalnit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daaa,Kirk s-a facut baiat cuminte:))Nu-l mai vede omul pe la concerte cu anii...

    RăspundețiȘtergere