sâmbătă, 7 martie 2009

A MAGIC SPRING NIGHT

A fost pe 6 martie in LMC si s-a numit mai prozaic"Rock Night for Lady's Day".Am asteptat cu nerabdare acest eveniment,pentru ca afisul mi s-a parut extrem de incitant(Inopia,Piatra,Bucovina,Gwydion),o alegere inspirata a trupelor,intr-o armonie stilistica menita sa realizeze o seara gothica perfecta.Din pacate,pe ultima suta de metri, Bucovina a fost inlocuita de Trooper,chestie care mi-a mai turtit putin entuziasmul,dar asa-i in viata,nu le poti avea pe toate:)In ultima vreme am constatat cu oarecare surprindere(placuta) ca in Live Metal Club cintarile incep cu precizie la ora anuntata,o adevarata raritate pe plaiurile mioritice.Asa se face ca,desi am plecat din timp de acasa,la ora la care am intrat in club baietii si fetele de la Inopia prestau deja pe scena.Ca un facut,de fiecare data cind am fost la concertele lor a plouat.De data asta am scapat de topait prin balti echipata cu umbrela,in schimb a batut un vint atroce,care numai a adiere primavaratica nu aducea.Pentru intemperiile meteo indurate cu stoicism,Salex m-a recompensat cu Nurofen forte.Era o datorie veche si mi-a fost de un real folos in combaterea mahmurelii...pardon,oboselii de a doua zi:)Dupa cum cred ca am mai spus deja,fiecare intilnire cu Inopia imi provoaca o deosebita placere si ma face sa ma bucur de a fi descoperit aceasta trupa.Ma rog,la drept vorbind,ei m-au descoperit pe mine pe MySpace:)In seara asta muzica lor m-a electrizat parca mai mult decit oricind si mi-as fi dorit ca show-ul lor sa dureze ceva mai mult.Spun show,pentru ca acesti juniori talentati se prezinta in fata publicului printr-un act artistic complex care imbina in mod fericit componenta muzicala cu cea vizuala.Costume de scena foarte pitoresti,multa energie si miscare,piese elaborate,sinceritate si entuziasm,toate intr-o simbioza perfecta.Un melanj fascinant,menit sa incinte simultan si ochiul si urechea.Am un singur regret:pe 21 martie voi fi la un alt concert,la Brasov,si voi rata lansarea albumului lor de debut:(Sper sa-mi iau revansa,nelipsind pe viitor la niciuna dintre urmatoarele lor cintari.Dupa Inopia,pe scena au urcat susevenii mei de la Chiatra:)O alta trupa care ocupa un loc special in sufletul meu si nu doar pentru ca sintem concetateni sau pentru ca Leo e un vechi prieten din adolescenta.Rezonez profund cu melodiile lor,care au un farmec aparte datorita sound-ului deosebit,versurilor extraordinar de frumoase si combinatiei remarcabile de voci.L-am intrebat pe Leutu cind scot un album si mi-a dat vestea proasta ca mai am de asteptat vreun an.E muuuuuult,fratioare,si pina atunci se toceste de tot CD-ul demo pe care mi l-ai facut cadou!Spre deosebire de concertul lor anterior din LMC ,de asta data baietii s-au auzit mai ok,cu toate ca in privinta sunetului ar fi fost si loc de mai bine(generally speaking).Eu una am fost in al noualea cer cind au cintat "Radacini"(piesa mea favorita,dupa "Piatra Soimului") cu dedicatie speciala pentru toti sucevenii rataciti prin tara.Si erau suceveni in LMC,slava Domnului!Bietii trupeti nici n-au mai avut loc la masa rezervata lor din cauza fanilor concitadini.Pe linga satisfactia pricinuita de concert,am avut placuta surpriza de a reintilni niste prieteni vechi,pe care nu i-am mai vazut de-un car de ani sau cu care ma intilnesc foarte rar.Vlad,Luci,Hultana...parca se reunise gasca din vremea liceului.Eu i-am sugerat lui Leo ca la urmatoarea cintare sa le solicite organizatorilor cel putin doua mese rezervate si pe ele sa nu mai scrie Piatra,ci Suceava:)Recitalul Trooper a fost un minunat prilej de stat la taclale,de ris in hohote si de baut multa-multa bere.Intre timp,la masa vecina si-au facut aparitia portughezii de la Gwydion.Initial mi s-au parut cam "ofiliti" si lipsiti de vlaga,dar in scurt timp s-au antrenat cu baietii de la Inopia si in partea din spate a clubului s-a incins un show de zile mari,care l-a concurat cu succes pe cel aflat in desfasurare pe scena.Oamenii au venit bine pregatiti pentru cazul ca in Romania nu se gasesc pahare sau inca nu s-a inventat halba de bere:)Asa se face ca pretioasa licoare a fost consumata direct din cornul din dotarea fiecaruia,ca pe vremea lui Stefan cel Mare.Cu exceptia citorva fani inraiti care-si zgiltiiau pletele prin fata scenei,centrul de interes al tuturor s-a mutat in proximitatea barului,unde se bestializau headline-rii serii.Despre Trooper n-am mare lucru de spus.Nu i-am agreat niciodata si nici nu cred ca o sa ajung vreodata sa-mi placa.Dupa mine,puteau lipsi cu desavirsire din ecuatie,dar pina la urma recitalul lor s-a dovedit a fi un binevenit moment de respiro,inaintea capului de afis al serii.In vreme ce Coiotu' ne strepezea auzul,racnind cu foc "Amintiiiiiiri,amintiiiiiiiiiiri",Vlad se uita chioris la niste copii cu tricouri cu Trooper si decreta ca ar trebui impuscati:)Ca sa ne salvam timpanele de la distrugere,am iesit putin pe-afara pentru o sedinta foto ad-hoc cu Piatra & co.Atita m-am fitiit de colo pina dincolo cu aparatul de fotografiat incit am reusit la un moment dat sa-l pierd.Performanta deloc straina de mine,pentru ca,daca s-ar omologa un record la pierdut obiecte,cu siguranta ar avea scris pe el numele meu.Sau,daca e adevarat ca intr-o viata viitoare gasesti toate lucrurile pe care le-ai pierdut in actuala,sint asigurata cu tot ce mi-ar putea fi necesar pe lumea cealalta:)Chestia asta cu aparatul m-a afectat destul de mult,asa ca dupa Gwydion,cind i-am constatat disparitia,am biziit tot restul noptii,probabil spre disperarea prietenului Nesteriuc.Nu si a lui Hultana,care dupa un oarecare numar de beri a inchinat steagul si a cazut eroic la datorie,cu capul pe masa.Acuma,aparatul,ca aparatul!Nu era asa o nenorocire,ca mai am inca doua.Da pozele,tata,pozele!Toata munca mea de albinuta cu blitz,dusa pe apa simbetei.Si ce instantanee bestiale!Si nema fotografii de ilustrat cronicuta de pe blog!Ce sa mai spun?Jale TOTALA!!!Pe la o bucata de noapte am mobilizat-o si pe saraca Alberta si am instituit un comando de cotrobait pe sub mese la lumina telefonului mobil.Rezultatul a fost nul.Vestea cea buna mi-a parvenit la intoarcerea acasa sub forma unui sms de la Titus.Citez din corespondenta ulterioara pe MySpace:"Bine ca mi-ai facut poza la stand, asa mi-am dat seama ca e al tau :)Nu stiu cum de ai reusit sa il pierzi. Era in fatza mesei la care am vandut eu, nu-l vazuse nimeni. Era sa calc pe el. Initial am crezut ca e mobil. "Prietene Titus,pentru fapta-ti caritabila iti urez sa devii mogulul distributiei de merchandise rock in Romania si peste hotare:)Revin la ultimul act aristic al serii,care s-a desfasurat de fapt inainte de boacana cu aparatul foto.(Sint cam haotica in relatarea cronologica a faptelor,dar asa e cind pleci seara la concert si te mai intorci acasa a doua zi dimineata).Omuletii astia din Lisboa m-au lasat interzisa.Ascultasem eu ceva din muzica lor,pe care ei insisi o descriu ca fiind o combinatie de black metal,celtic si folk,dar trebuie sa recunosc ca au de cistigat enorm cind ii vezi live.Eu sper din tot sufletul sa mai am cindva aceasta fericita ocazie.Cu siguranta Gwydion a fost cireasa de pe tortul metalic al serii.Exceptional!!!M-am temut putin sa nu se repete figura de la concertul cu Methedras,de saptamina trecuta.Atunci lumea a intins-o frumusel spre casa imediat dupa trupele romanesti,de-au cintat bietii italieni in fata unei sali aproape goale.De data asta insa,publicul a onorat formatia principala cu prezenta si cu uralele de rigoare pina la final.Toate piesele au fost misto,dar mie mi-a ramas in memorie in special "Viking's Horde",daca nu ma insel,o bucata cu mult "oy,oy" pe la refren.De cintat au facut-o intr-un mare fel,iar de aratat au aratat cam tot asa.Petrecaretul nostru vecin de masa,chitaristul Joao Paolo era foarte haios in kilt, iar vocalistul Ruben cred ca a frint multe inimi sensibile in aceasta noapte dedicata domnisoarelor.Am constatat cu surprindere ca am cam imbatrinit si a inceput sa mi se toceasca al saselea simt,ala cu care remarcam instantaneu orice purtator de pleata aratos:)Cind l-am vazut la masa,cu parul strins in coada si cu ochelari,nu mi s-a parut ca e cine stie ce de capul lui.Angela,in schimb l-a ochit inca dinainte sa apara pe scena in toata splendoarea,da' asta-i explcabil: ea-i mai tinara si are ochi mai buni ca mine:)Una peste alta,a fost un concert atit de reusit si m-am simtit asa de bine,incit mi-am facut de cap si am parasit LMC-ul cind se lumina de ziua.Evident,nu inainte de a-mi unge gitul cu o cantitate respectabila de malt si hamei in forma lichida si de a primi in dar de la Morisson un Slayeras care m-a uns la suflet.Nu intentionam sa merg si la seara a doua de concert,dar acuma,volens nolens(asta am bagat-o pentru tine,Salex:)),trebuie sa iau din nou calea Metal Clubului ca sa-mi recuperez camera foto de la Titus.Hai,c-am sters-o!La intoarcere urc si pozele pe blog,ca sa vaza tot poporul ca ce-am povestit mai sus s-a intimplat cu-adevarat:)Mita neagra metalista plecind de la LMC.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu