joi, 3 iunie 2010

Gothika - funny electro travesti

Ca sa nu stau acasa si sa pling ca n-am putut sa merg la concertul cu Bob Dylan,mi-am oferit ca premiu de consolare un bilet la show-ul Gothika si Inopia din Silver Church.La orele 20:00,de cum am intrat in club m-au binedispus cei de la Inopia,care m-au luat in primire cu glumitze de genul:"Am auzit ca te-a sunat Dylan ca sa insiste sa vii la concert si i-ai respins apelul""etc etc:)))Faceau si ei haz de necaz,in conditiile in care publicul prezent era mai putin numeros decit membrii trupei:)Nici Sorin de la Stay Metal Forever nu era prea fericit in calitate de organizator,tinind cont de penuria de spectatori cauzata de bac,licenta,Bob Dylan,criza financiara,vremea buna de stat la terase sau mai stiu si eu ce alte motive.Cum-necum,la ora la care Inopia a urcat pe scena,in "biserica" se adunasera circa 5o de ''enoriasi'',raspinditi pe la bar si pe la mese. Stefan si Salex ne-au demonstrat cum poti trece cu umor peste astfel de impedimente si au umplut realmente sala,alergind prin toate ungherele clubului si dezmortind cu entuziasmul si optimismul lor molipsitor publicul rarut si destul de apatic.Pe mine m-a amuzat teribil inedita experienta,pentru ca nu-mi amintesc sa mai fi participat vreodata la un concert la care membrii formatiei sa-i cinte la ureche fiecarui spectator in parte:)))Cu mentiunea ca recitalul lor a fost cam scurt pentru gustul meu,pot spune ca Inopia a constituit ca deobicei o reala incintare.Lasind la o parte faptul ca am placerea de a-i cunoaste si ca-i simpatizez foarte mult,constat cu bucurie ca aceasta trupa tinara a crescut frumos si constant de la o aparitie scenica la alta. Se simte o evolutie substantiala in prestatiile live,o coeziune strinsa intre membrii trupei,iar in spatele compozitiilor se ghiceste in afara de talent multa munca si seriozitate din partea celor 6 muzicieni.Intr-un cuvint,o echipa bine inchegata,cu un stil coerent si bine definit.Atmosfera electrizanta a concertului de ieri s-a datorat atit energiei debordante a trupetilor cit si sunetului foarte bun care a devenit deja o constanta a clubului din Preoteasa.Ca bonus,am aflat vestea cea buna ca se apropie momentul in care fetele si baietii vor intra din nou in studio:) Ca sa conchid: nota 10 din toate punctele de vedere pentru Inopia,care si-a incheiat cintarea cu o invitatie la OST Mountain Fest-ul ce se va desfasura in august la Busteni.Cum mi se mai intimpla uneori,si la concertul de aseara am decis sa nu ma documentez cu privire la capul de afis,rezervindu-mi placerea surprizei absolute.Partea cu surpriza s-a indeplinit cu virf si indesat;cea cu placerea a capatat insa cu totul alte conotatii:)))Despre Gothika detineam niste informatii prealabile extrem de sumare;citez din materialul de prezentare:"O trupa de industrial/new wave din Japonia formata din Andro(vocal) si #449(keyboard & programming).Stilul lor cuprinde influente din Rammstein,Bauhaus si Orchestral Manouvres In The Dark,un sound gothic cu versuri imorale ce incita publicul concert de concert."Acuma s-o luam pe rind.Desi sexul celor doua personaje care si-au facut aparitia pe scena e destul de dificil de determinat dupa infatisare,vestimentatie sau numele de artisti,e vorba de doi barbati,asta ca sa ne lamurim de la bun inceput,desi in cazul vocalistului e de-a dreptul greu de crezut.Cu ceva timp in urma scriam aici despre o alta ciudatenie de trupa japoneza pe care am avut ocazia sa o vad la lucru in club Suburbia.La vremea respectiva m-a facut cu ou si cu otet o duduie care citind cronica a fost oripilata de faptul ca mi-am permis sa ma amuz pe seama travesti-ului caraghios afisat de membrii/membrele??? formatiei Runa (ca nici pina-n ziua de azi nu m-am edificat complet ce erau).Continui sa cred ca aceasta apetenta a muzicienilor niponi pentru travesti isi are sorgintea undeva in traditia teatrului kabuki,asta ca sa ma rezum la o explicatie decenta:)))Spre deosebire de japonezii de la Runa,cei de aseara au optat pentru un mix de tinuta traditionala nipona (Andro afisind un splendid kimono inflorat,acesorizat cu niste incaltari ridicole,cu aer medieval) si elemente tip fetish wear (#449 purtind o fusta lunga si un corset de latex cu sireturi).Am cazut de comun acord cu Salex ca tipul de la voce,daca s-ar upgrada cu o pereche de silicoane,ar fi o femeie super hot:)))Acuma ca am trecut in revista look-ul trupetilor sa trecem si la partea muzicala a taraseniei numita Gothika.Daca pe afis ar fi scris "electro'' in loc de "gothic evening" sau daca show-ul s-ar fi desfasurat intr-un club fitzos de house din Bucuresti sau Mamaia,bag mina-n foc ca bietii oameni s-ar fi produs in fata unei multimi in delir si ar fi repurtat un succes fenomenal.Pentru ca acordurile pe care le dezlantuia baiatul ala din clapa si din calculator,combinate cu vocea si energia creaturii hermafrodite de la microfon,nu sunau deloc rau la urma urmei.Atita doar ca nu aveau nici in clin nici in mineca cu ghotic-ul sau cu industrial-ul;cit despre influentele alea din Rammstein,eu una n-am reusit sa le dibuiesc nici cu lupa,desi am stat toata seara cu urechile ciulite.Cu "sound-ul gothic'' ne-am lamurit;acuma sa vedem cum sta treaba si cu "versurile alea imorale care incita publicul concert dupa concert".Prin bunavointa lui Titus care a primit spre comercializare citeva exemplare din cele doua albume Gothika,am avut ocazia sa ma lamuresc in privinta textelor,pe care altfel nu le-as fi inteles nici in ruptul capului.Majoritatea pieselor aveau versuri bilingve,englezo-japoneze;cum nu stiu sa descifrez ideogramele nipone,incerc sa transcriu cu aproximatie citeva mostre lirice din limba lui Shakespeare.Pe linga niste elucubratii onomatopeice gen "woo-hoo-hoo/boo-roo-boo",am retinut niste intrebari existentiale care-i framinta pe autori:"'Why was I born?Why do I live?I want to die!"La faza asta,zau ca-i inteleg pe deplin dupa ce am asistat la concert!:)))Apropos de merchandise-ul trupei,Titus a reusit in mod iexplicabil sa vinda 4 cd-uri,ceea ce,raportat la un public de 50 de persoane,reprezinta o adevarata performanta:)))Revenind la intimplarile de pe scena,sa va mai spun ca punctul culminant al reprezentatiei l-a constituit momentul de striptease oferit de ,hai sa-i zicem,"'vocalista''.Numitul #449 si-a parasit la un moment dat postul de la claviaturi pentru a-i da colegei o mina de ajutor ca sa-si desfaca obi-ul din jurul taliei si sa se descotoroseasca de kimono-ul de matase.Cind a inceput sa se extraga si din kimono-ul de bumbac de dedesubt am avut pentru o clipa oarece emotii,crezind ca se va infatisa publicului siderat in cine stie ce neglige sexy de plasa:)))Surpriza de proportii insa!!!"Domnisoara'' a aparut intr-o rochita kaki,arborind un aer de militanta fanatica din trupele SS si interpretind cu mare aplomb un soi de mars militar german cu versuri mobilizatoare in limba japoneza:)))I-am plins de mila cind am realizat ca a rezistat atita timp in sauna din sala purtind atitea rinduri de toale:)))Din nefericire cardul de memorie din aparatul meu foto s-a umplut si n-am reusit sa duc la bun sfirsit inregistrarea video;totusi,pentru curiosi,se pot viziona mai jos aproximativ doua piese cu Ghotika,inclusiv metamorfoza vestimentara despre care va povesteam mai devreme.
Uitam sa va mai spun ca trupa asta japoneza vietuieste de fapt in Germania,asa ca publicul roman a avut parte de multe "Danke schon!" si "Vielen dank!" pe linga traditionalul "Thank you,Bucaresti!"Belive it or not,s-a lasat chiar si cu un bis,solicitat de cei citiva spectatori care se miscau in transa pe amestecul de ritmuri electro-techno-dance sau whatever,ca eu una marturisesc,nu le prea am cu stilurile astea.Adevarul e ca pina si eu m-am surprins la un moment dat biztiind din cap si din picior,ametita probabil de numarul exagerat de decibeli,de stroboscoapele care m-au chiaunit complet si de frenezia inepuizabila a personajului cintator care s-a dat de ceasul mortii pe scena,topaind si zbenguindu-se non stop de la prima pina la ultima melodie.Dupa concert am mai adastat la o bere cu Titus,Miha,Salex,Gomez & co.Bineinteles ca s-a lasat cu tot soiul de comentarii suculente despre Gothika si cu bancuri spontane cu tenta xenofoba:)))"Stii cum se spune 'bis' in japoneza?Hiroshima,ca Nagasaki a fost primul."P.S.In final nu sint tocmai lamurita daca show-ul japonezilor mi-a placut sau mai degraba m-a amuzat copios.Cert este ca mi-a parut rau pentru Sorin si Alberta care au organizat evenimentul,lasindu-se probabil indusi in eroare de numele trupei,care nu m-ar mira sa fie inspirat de filmul omonim,fara sa fi aiba nici macar in intentie vreo legatura cu ceea ce intelegem noi prin rock gothic.

3 comentarii:

  1. Mi se pare ca esti cam superficiala si iei in deradere unele lucruri pe care chiar nu le cunosti(ma refer la trupa GothiKa), si "trevestiti" mi se pare ca ai folosit o remarca jignitoare, si care nu isi are locul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. In primul rind,asa superficiala cum sint,stiu ca se spune 'travestiti' si nu 'trevestiti'.In al doilea rind,'travestit' e sinonim cu 'deghizat'(daca vrei sa te convingi poti consulta DEX-ul sau un dictionar de sinonime);ca atare,un barbat care se afiseaza in public imbracat in rochie si fardat ca o femeie se numeste travestit si nu cred ca se simte jignit in vreun fel de acest termen.In al treilea rind,traiesc intr-o tara in care beneficiez de dreptul la libera exprimare,asa ca pot lua in deridere pe cine poftesc;daca respectivul se considera calomniat e liber de asemenea sa ma actioneze in justitie.Si in ultimul si cel mai important rind,eu nu ma ascund sub masca anonimatului si am bunul simt de a-mi asuma opiniile sub numele real.

    RăspundețiȘtergere