luni, 18 februarie 2008

METALIS NIGHT 3 PE POST DE VALENTINE'S DAY

Anul asta am luat-o cu petrecerea de Valentine's Day de pe 13,ca e mai rock.In jur de ora 19 am descins la Casa de Cultura a Studentilor din Iasi,in Clubul Sundays.Intrarea 1o Ron,cu un afis al manifestarii ca bonus.Localul mi-a placut mult,deoarece nu arata nici a bodega jegoasa de rock, nici a bar de fite,ci a club civilizat de rock.Zic arata, pentru ca Sundays e un club studentesc,fara un specific muzical anume.Inauntru lume putina,muzica adecvata evenimentului(spre deosebire de cea din clubul iesean XS unde,in seara de rockoteca se auzea muzica house),bere la sticlute mici si preturi mari.Pina la inceperea concertului s-au adunat in jur de 100 de persoane,fapt ce i-a inspirat prezentatorului o dizertatie pe tema lipsei de interes a rockerilor locali fata de manifestarile live si fenomenul underground.Seara a inceput cu un anunt neplacut:capul de afis,ucrainienii de la Mental Demise n-au putut ajunge,bateristul lor avind oarece probleme cu "militia" din Ucraina.
Cind si-au facut aparitia pe scena baietii de la Shadowsong am ciulit urechile,curioasa sa aud ce a mai produs orasul meu natal in materie de rock.Am putut sa constat cu satisfactie ca Suc eava a dat o noua formatie de mare talent,in pofida virstei fragede a trupetilor,liceeni de clasele a X-a si a XI-a.Shadowsong au etalat citeva compozitii extrem de reusite,cu instrumentatii ample si foarte melodice,care s-au bucurat de un succes nebun la public.Singura chestie care mi-a placut mai putin a fost contrastul dintre voce si partea instrumentala.Dupa mine s-ar fi potrivit o voce mai putin brutala,poate ceva gen Crematory,dar la urma urmei trupa se declara de death metal melodic,asa ca poate ma insel eu...
Cei prezenti s-au aratat incintati de prestatia baietilor,manifestindu-si in continuare entuziasmul si la recitalul celorlalti suceveni de la Piatra.In ceea ce ma priveste,surpriza serii a fost sa-l descopar in spatele tobelor pe vechiul meu amic Leo,pe vremuri baterist la Mercy's Dirge.Cu unul din membrii trupei Bucovina la chitara si voce,Piatra ne-a delectat cu un recital de gothic cu versuri in limba romana,amintind pe undeva de stilul practicat de veteranii ieseni de la God.
La inceputul show-ului Sincarnate,numarul spectatorilor aproape se dublase iar atmosfera se incinsese bine de tot.Cum ii vazusem cu 2 saptamini in urma in Bucuresti nu ma asteptam la mari noutati de la Sincarnate.Surpriza extrem de placuta a fost faptul ca au sunat mult mai bine ca in Live Metal Club,confirmind impresia deosebita pe care mi-au lasat-o la prima intilnire.Participarea lor la Metalis Night a fost inceputul unui turneu de promovare a EP-ului "On the Procustean Bed" in 14 orase.Mult succes le doresc!

Pentru ca veni vorba de sunetul excelent,acesta a fost asigurat de un domn cu alura de cocalar(no offense,dar puteti vedea si in poza ca arata exact cum va spun!).Sau poate ca era un rocker inrait deghizat in vinzator de telefoane mobile sutite(s-au mai vazut cazuri!)Oricum,nota 10 pentru sunet!
Absenta celor de la Mental Demise i-a transformat pe clujenii Necrovile in cap de afis,dar cum muzica lor nu mi-a spus nimic nici in Bulgaria,la Thrash'Til Death Fest(unde au dechis pentru Sepultura),nici la concertul din LMC,am plecat chiar in momentul in care incepea recitalul lor.Nu de alta,dar vroiam sa -mi pastrez intacta starea indusa de Shadowsong,Piatra si Sincarnate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu