marți, 19 februarie 2008

MUSIC COCKTAIL PENTRU INDRAGOSTITI(I DE ROCK)

14 februarie 2008 s-a prezentat cu o mare oferta concertistica in cluburile bucurestene.Asa ca mi-am zis sa incalc traditia ultimilor ani de a-mi lua portia de "Anti-Valentine's Day" in Club A cu Tapinarii si am optat pentru City Live Tour,initiativa inedita a postului de radio City FM.Trei trupe practicind genuri muzicale diferite aveau sa cinte prin rotatie in trei cluburi:Oldschool,Muzeul Taranului Roman si Backstage.Cum nu mai fusesem in Backstage de nu mai siu cind, nu mi-a fost greu sa decid incotro sa-mi indrept pasii,mai ales ca ordinea de intrare a trupelor mi s-a parut cea mai convenabila in acest loc:Byron,Trupa Veche si Timpuri Noi.Din motive de ordin tehnic,inerente acestui tip de "simultan",toata povestea a tinut in jur de cinci ore.Recitalurile au fost destul de scurte,intrerupte de pauze mari,cauzate de deplasarea artistilor dintr-o locatie in alta,plus montarea/demontarea sculelor etc.Backstage-ul era plin doar pe jumatate,cu un public destul de pestrit:cupluri de indragostiti(14 februarie,deh!),fete singure si grupuri de prieteni la un pahar de vorba.
Desi Byron nu e tocmai pe gustul meu,piesele de pe "Forbidden Drama" s-au potrivit manusa cu atmosfera intim-lenevoasa de inceput de concert.Muzica m-a leganat atit de placut incit la un moment dat era cit pe ce sa atipesc.Noroc cu aparitia la pauza a vesnic agitatului Kirk,aflat intr-un periplu de "inspectie" prin cele 3 localuri."Bai,e belea:Trupa Veche a plecat din MTR cu tot cu microfoane si Timpuri Noi n-au pe ce cinta!"
Trupa Veche m-a cam bulversat,stirnindu-mi o sumedenie de impresii contradictorii.Instrumental vorbind mi-a placut destul de mult,lucru lesne de inteles cind line-up-ul include numai profesionisti:Liviu Manescu-bas,Traian Balanescu-clape,Matei Damian Ulmu(Bere Gratis)-chitara si Andrei "Forest" Stancescu(ZOB)-baterie.Impresia placuta e insa rapid anulata de cei doi pustani de la voce:un "el" lipsit de personalitate(Cristi Bondor) si o "ea" cu prea multa personalitate,as zice(Oana Stoica).Fata nu sta rau cu vocea dar ca aparitie scenica e un dezstru.Oricum,gustul amar nu mi l-a provocat atit vestimentatia vocalistei,cit mai ales incongruenta stilistica a repertoriului.O combinatie inegala si nefericita de genuri,care vor sa injghebeze un pop-rock dupa cum anunta afisul.Recitalul Trupei Vechi mi-a indus impresia unei formatii de debutanti,care nu si-a definitivat inca orientarea muzicala

Dupa miezul noptii micuta scena a fost luata cu asalt de "greii" de la Timpuri Noi.Asteptarea indelungata a meritat pe deplin.Odata cu trecerea anilor,"De regiune superior" a devenit vin vechi,de colectie.Privindu-i si ascultindu-i pe Timpuri Noi nici prin cap nu ti-ar fi trecut ca sint la al treilea concert pe seara respectiva.Debordind de energie,Artan,Iliescu si compania au atacat in forta vechile hituri "Tanta","Luca","Adeline","Vecina" sau "Mistretul galben",care suna mai prospat ca niciodata.
Moment de mare sensibilitate - "Tata" lui Iliescu mi-a dat acelasi fior ca si "Mama" celor de la Cargo...Desi spectatorii electrizati reclamau cu indirjire "Perfect" sau "Bordelul mov",bisul a cuprins mai recentele "Rock n roll" si "Asteroidul".

De prisos sa mai spun ca Artan s-a manifestat in stilul caracteristic,naucind asistenta cu grimasele si jocul sau de scena(ba chiar si din afara ei,omul coborind la un moment dat printre mese).Chiar daca era trecut de doua noaptea ,sint convinsa ca cei prezenti nu s-ar fi suparat deloc sa mai cinte pret de vreo ora alaturi de explozivii Timpuri Noi.

Cu putina bunavointa,cu mai putine inimioare de plus si dulcegarii,14 februarie se poate transforma intr-un pretext la fel de bun ca oricare altul pentru o intilnire cu muzica de calitate.

Hai "Happy Valentine's Day!" si "fuga,fuga prin porumb..."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu