marți, 27 mai 2008

2 MAI BETZI CA NOI NU GASESTI:))

Ziua a doua a debutat cu o incursiune la Olimp,mai exact la terasa hotelului Amfiteatru,pentru traditionala caffe-frapp(cea mai buna din cite exista,fara exagerare!).Locul e frumos,insorit si pasnic,privelistea asupra golfuletelor de jos magnifica si atmosfera selecta,amintind de vremurile de glorie apusa ale celei mai luxoase statiuni de pe litoralul comunist.Pe atunci "Amfiteatrul" era unul dintre putinele hoteluri de 3 stele de la noi,cu preturi prohibitive pentru muritorii de rind si cu oaspeti de elita(cintareti,artisti si turisti straini)Ca o reminescenta a acelor vremuri,anul trecut de 1 Mai i-am avut ca vecini de masa pe Cristi Paturca si chitara lui,cu care-i delecta pe convivii sai la un whisky matinal pe malul marii.Actualmente,hotelul protipendadei si-a pierdut odata cu una dintre stelele de pe frontispiciu si ceva din stralucirea si eleganta de altadata.Ca si intreaga statiune,"Amfiteatrul" are un aer oarecum vetust,dar e posibila o apropiata "renastere",daca e sa ne luam dupa frenezia cu care se construieste in jur si dupa cele citeva vilisoare de lux,pitite discret in spatele hotelului Panoramic.In asteptarea unor vremuri mai bune,terasa atrage o "fauna" pestrita,alcatuita in special din tinerii de bani gata,care presupun ca apreciaza nu atit frumusetea locului cit preturile piperate ale restaurantului si cofetariei,care trebuie ca le magulesc teribil orgoliul...Imi amintesc zimbind de o intimplare veche,petrecuta pe terasa de la Amfiteatru.Eram studenti si prezentam un "look" foarte trashy pentru ochii suspiciosi ai chelneritelor:eu,abordind cu mindrie un tricou cu "Fuck you!" si simbolul aferent pe fata si cu "Anarchy" pe spate,iar Pino filfiindu-si pleata care-i cadea pe umeri,intolit intr-o pereche de jeans cu nenumarate gauri si rupturi "artistice".Localul fiind arhiplin la vremea respectiva,singurul loc disponibil s-a vadit a fi o masuta amplasata chiar la iesirea de pe terasa,la o distanta apreciabila de bar.Din acest motiv,banuiesc,si din pricina infatisarii noastre ce nu cadra citusi de putin cu atmosfera de 3 stele,chelnerita,prevazatoare,ne-a adus mai intii nota de plata si abea pe urma "frapelele" comandate.De teama probabil sa nu-i tragem teapa si s-o stergem englezeste spre plaja,inainte sa-io fi achitat consumatia.Incidentul ne-a amuzat copios,mai ales ca vecinii nostri de la masa alaturata - o familie de burtosi instariti - comandasera o tona de haleala si bauturi fara ca sa-i treaca prin cap cuiva sa le solicite plata in avans.In fine,a trecut mult de-atuncisi acum ne putem bea cafeaua in liniste si cu demnitate,semn ca am imbatrinit si am dobindit un aer respectabil,mai presus de orice suspiciune:)) Ne-am bucurat din plin de soare si de peisaj,mai ales ca scaunele ude leoarca ale terasei aratau ca am picat la tanc,dupa terminarea unei ploi torentiale.Bucurie ce avea sa fie de scurta durata,pentru ca de ploaie tot n-am scapat.La plecare am facut o escala pe malul lacurilor de pescuit sportiv,undeva in apropiere de cherhanaua din Olimp.Popasul neplanificat a fost determinat de aparitia pe balta a unor lebede absolut superbe.Ar fi fost pacat sa nu oprim pentru citeva insantanee cu aceste modele gratioase care pareau ca pozeaza deliberat.Ajunsi la Eforie Nord,dupa ce am strabatut in lung si-n lat statiunea orbecaind dupa locul unde se tinea party-ul motociclistilor,aversele turbate,tunetele si fulgerele s-au napustit cu furie asupra noastra exact in clipa in care dibuisem tarimul fagaduintei.
Concursurile cu motoare s-au incheiat brusc si nu ne-a mai ramas alta distractie decit sa ne napustim sub umbrelele de la "Epoca metalelor" sub care se inghesuiau toti cei prezenti,bikeri sau simplii cascatori de gura ca noi.Nu-i vorba,ca veselia era in toi,chiar si sub torentele de apa ce se pravaleau deasupra noastra:gratarele sfiriiiau,berea curgea in valuri si "metalele" bubuiau din boxe,dupa cum fagaduia si firma terasei.Sub o umbrela vecina l-am depistat pe Macis,amicul nostru din Constanta,rocker si marinar destoinic,la rindul lui tata de rockeras adoloscent,desi n-ai crede cind il vezi.Cind s-a mai potolit urgia am salutat in fuga bijuteriile pe doua roti care straluceau de ploaie,aliniate frumos pe multe rinduri si am incercat sa fentam furtuna refugiindu-ne mai la sud.Undeva dupa Costinesti am zarit din goana masinii o scena care ar fi fost poza vacantei daca m-as fi incumetat sa cobor si sa traversez soseaua pentru a imortaliza imaginea respectiva.Sub ploaia care continua sa cada vertiginos,linga o masina trasa pe dreapta in care il asteptau citiva amici,un rocker pletos facea autostopul cu gonflabila:)Zau daca va mint!Omul avea o fata euforica si agita frenetic o papusa sexoasa din latex in speranta ca va opri o masina dintre cele care goneau pe linga el.Inca odata,regret ca nu ne aflam pe contrasens pentru ca as fi coborit si v-as fi prezentat o marturie foto a celor ce va povestesc!Am ris in hohote si am cautat singurele explicatii posibile pentru comicul irezistibil al scenei,greu de redat in cuvinte.Fie asistasem la o filmare cu camera ascunsa,fie individul luase la bord prea multa bere,vodca sau poate ceva mai "hard",fie oamenii aveau pana si gasisera o modalitate inedita de a cere ajutorul colegilor de trafic,cu ce-au gasit si ei prin portbagaj.Sau pur si simplu,neavind altceva mai bun de facut,gasisera o metoda ingenios de stupida de petrecere a timpului liber. Dupa acest incident vesel am descins in Vama,unde ne astepta o surpriza extrem de placuta.Ploaia incetase ca prin farmec,aerul proaspat spalat mirosea inebunitor a flori de primavara,a sare si a nisip ud si soarele se pregatea de culcare intr-o baie de lumina calda care invadase cerul.Atmosfera idilica,de leneveala si huzur se completa perfect cu diversele muzici revarsate de pe la terasele din jur si cu reprezentatia benevola a unor street-artists(sau beach-artists in cazul de fata) care jonglau pe nisip cu niste panglici colorate. Parcata linga terasa "Shrooms" am remarcat o dubita in genul celor hippie de la Woodstock,cu usile din spate larg deschise.Inauntru,dracia-dracului,era instalata o masa de lemn cu doua bancute.Masa ticsita de sticlesi pahare,scrumiere si tot ce mai trebuie;bancutele ticsite de comeseni veseli,claie peste gramada ca la incercarile de doborit recordul la "cite persoane poti inghesui intr-o masina".Si asta inca n-ar fi fost nimic,dar,dupa ce m-am amuzat observindu-i pret de vreun sfert de ora,mini-perpetuum-party-mobilul s-a mutat cu tot cu petrecere si cu petrecareti la terasa alaturata.Pentru a doua oara in decurs de numai o ora nu stiu unde mi-o fi fost capul de-am reusit sa ratez o alta poza memorabila,dupa aia cu autostopistul si prietena lui de cauciuc.I-am lasat sa-si continue distractia nomada si am dat o tura prin Vama,poposind ici-colo la o bere,intr-o noua tentativa esuata de a dibui terasa"Hand",unde ar fi trebuit sa aiba loc in seara respectiva un concert cu Travka.Desi n-am reusit sa descoperim misterioasa terasa nici pina in seara plecarii,am aflat ulterior ca toate concertele programate a avea loc la "Hand" s-au anulat din cauza conditiilor meteo nefavorabile.Conditii meteo care n-au impiedicat insa desfasurarea celei de-a doua seri de concert la Costinesti.Asa ca iata-ne din nou prezenti pe plaja de la Obelisc,la manifestarea cultural-artistica de Ziua Tineretului,adica taman ziua de 2 Mai,in care ne aflam.Fac o digresiune pentru a preciza ca la aceeasi data erau programate si "serbarile" prilejuite de ziua localitatii 2 Mai.Primarul le pregatise 2 maiotzilor o mega-paranghelie cu Talisman(ca tot se afla omul in Costinesti,cu emisiunea,de ce sa nu mai scoata citiva bistari in plus,ca doar are copii de hranit acasa!),Ionut Dolanescu,Uni-K(de unde naiba or fi resapat-o pe parasuta asta cintatoare?) si cu doi prezentatori "de exceptie":"celebrii" Victor Mihalache si Oltita Chirila.Acuma n-as putea sa va spun daca minunatia asta de concert s-a mai tinut sau nu,dar nu pot decit sa sper ca satenii s-au bucurat din plin de spectacolul pre-electoral. Intre timp,la Costinesti tocmai se incheia recitalul Timpuri Noi.Chestie de care mi-a parut foarte rau,Timpuri Noi fiind una dintre trupele dragi inimii mele.Mi-a mai revenit zimbetul pe buze vazindu-l in culise pe Artan,echipat cu o cagula neagra.Probabil ca omul urma sa plece undeva cu motorul,dar parea rupt din filmele cu raufacatori mascati.Si cum statea si pitit dupa o boxa,zau daca nu te-asteptai sa tisneasca de-acolo indreptind spre public ditamai Kalashnikovu':) La instrumente s-a instalat Luna Amara,ridicindu-mi moralul definitiv.Prestatia lor m-a uns pe suflet de-a dreptul!Nu i-a lipsit absolut nimic!Nici piesele de rezistenta,nici trompeta si comentariile acide ale lui Mihnea,nici dinamismul cu care ne-au obisnuit.Poate doar pletele blonde ale lui Nick,pe care era sa nu-l recunosc cind a urcat la microfon asa "tunsulica".A urmat Ducu Bertzi,acompaniat ca deobicei in ultima vreme de Marius Batu si Mihai Nenita.Dupaaceasta portie de folk,desi in program urma Iris,am riscat si am dat din nou o fuga la bikerii din Eforie,care amenintau si ei cu doua seri de concert.Aveam mari dubii ca ar mai cinta cineva pe ploaie la Seawolves Party,dar,surpriza,pe scena minuscula se bestializa de zor Seawolves Band,trupa oficiala a asociatiei motociclistilor constanteni.O scena mica si intunecoasa,in fata careia se strinsese un numar infim de spectatori.(putini,da' entuziasti!)Restul publicului se delecta ascultind concertul asezat confortabil pe la terasele din jur.Cind au urcat pe scena vecinii bulgari de la Symbolic,atmosfera s-a mai animat.Cu o thrash-aiala sincera si sanatoasa,bulgarii au stirnit un entuziasm debordant,mai ales ca,surpriza-surpriza,vocalul o rupea intr-o engleza cam aproximativa dar suficienta pentru a stabili comunicarea cu rockerii autohtoni.Plin de umor,baiatul ne-a delectat cu o istorioara pe care cica le-o spuneau bunicile lor cind erau mici.Se facea ca in iernile geroase din timpuri imemoriale,cind ingheta Dunarea,ticalosii nostri de lupi carpatini treceau granita ilegal si le haleau oile lor bulgaresti:)(Acuma eu i-as fi spus ca buniocile alea ale l.or erau niste mistocare de le turnau asemenea brasoave,da' am zis sa nu-i stric bucuria omului!)Povestioara asta cu oi si cu lupi vroia de fapt sa faca legatura intre "Seawolves" si "Carpathian Wolves",o piesa de-a lor,pe care o puteti viziona mai jos,cu tot cu prologul aferent.Faza misto e,ca din cauza iluminarii precare a scenei,cind i-am fotografiat blitz-ul meu i-a facut sa arate cu niste ochi rosii de-ai fi jurat ca sint lupii carpatini pindind din intuneric mioarele bulfaresti:)
Imbogatiti cultural cu muzica si legendele vecinilor de la sud de Dunare am intins-o din nou spre Costinesti,cu toate ca la Eforie urma sa mai evolueze cel putin o trupa(Din pacate,la concertul din seara urmatoare n-am mai ajuns,din motive obiective,dupa cum se va vedea).
Pe scena mare din Statiunea Tineretului tocmai statea sa se incheie recitalul celor de la Blazzaj.In scurt timp trupa s-a schimbat,vocalul Tavi Horvath a ramas si s-au pus pe cintat timisorenii de la Implant Pentru Refuz.Despre aceasta trupa longeviva am scris prin '97 una dintre primele mele cronici de disc in calitate de colaborator Vox,Pop & Rock.Albumul respectiv,self-titled,plin de versuri revoltate cu tenta sociala,sta neascultat de multa vreme in raftul cu casete.Tot ce mai tin minte cu precizie de pe el e piesa bonus "Sa curga bere pe Bega"Mea culpa,dar nu va grabiti sa ma condamnati prea repede.Motivul pentru care nu mai ascult albumul lor de debut este faptul ca m-am lasat cucerita complet de muzica lor actuala.Pe care,ca pe vinul vechi,trecerea timpului a rafinat-o si i-a conferit maturitate stilistica.Sound-ul lor si-a mai pierdut din brutalitate(atentie,nu din duritate!),calitatea versurilor s-a imbunatatit simtitor,pastrind totusi ceva din tematica initiala,iar eu ma inebunesc dupa piesa "Sidef dedicat",dind radioul la maximum, atunci cind o difuzeaza kirk pe CityFM.Show-ul de la Costinesti s-a ridicat la inaltimea asteptarilor,debordind de energie si reusind sa instige lumea(destul de putina) la un pogo mititel.
Incintati de o seara atait de ofertanta din punct de vedre concertistic ne-am indreptat pasii spre White Horse pentru a o incheia in mod traditional.Dupa citeva beri si o portie zdravana de rock pe terasa sus-mentionata,am inchinat steagul cu mult mai devreme decit deobicei si am dat fuga sa facem nani,caci a doua zi intentionam sa le intoarcem vizita bulgarilor de la Symbolic.Nu de alta,da' am zis ca merita sa verificam la fata locului adevarul istoric al povestii cu lupi si cu oi:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu