luni, 9 februarie 2009

SEPULTURA,MEO AMOR!

Cind spun Slayer si Sepultura imi regasesc "zvic"-ul de la 16 ani,cind tocmai descoperisem cele doua legende vii ale thrash-ului si imi zdruncinam creierii cu spor dind din plete pe la rockoteci pe muzica lor.Pe Slayer i-am vazut asta-vara la Kavarna - o raritate,un concert de exceptie si "de colectie",o experienta pe care nu prea cred ca o sa mai am prea curind ocazia s-o retraiesc...da' cine stie?Pe Sepultura i-am vazut acum doua zile pentru a 4-a oara.Desi n-am apucat sa-i prind in formula originala,desi actualmente a cam plecat toata lumea din trpa:),placerea a fost imensa de fiecare data.De data asta seara a inceput cu mare amuzament inca de la intrare,unde doua fete habauce nu se puteau dumiri cum de-au nimerit la un concert cu public purtator de plete ,lanturi si bocanci cind ele aveau bilete la Havana Lounge:)Acuma nu sint eu cea mai indreptatita sa fac misto de ele,ca mi s-a intimplat si mie cindva sa caut prin Polivalenta un concert cu Phoenix care avea loc la Sala Palatului.In timp ce pe scena evoluau trupele romanesti L.O.S.T.,Warganism si Krepuskul am socializat cu diversi prieteni pe holurile batrinei Polivalente si pe la cozile de la bere.Ocazie cu care am constatat ca "tineretul" a lasat-o mai moale cu metalele,orientindu-se probabil spre muzici mai alternative,cum bine observa si Rita.Media de virsta cred ca a fost undeva in jurul a 30 de ani,dovada ca pasiunea pentru Sepultura e boala grea si nu se vindeca asa usor odata cu inaintarea in virsta.Am dat apoi o tura prin foaier si dupa ce mi-am luat o bere Holsten(sau HOLTEN?) de la barul Deja fu...am facut o criza de ris vazind un articol expus la standul cu merchandise oficial Sepultura:o pereche de "jlapi" inscriptionati cu logo-ul trupei.Nu-i vorba ca dupa ce am vazut chiloti tanga imprimati cu Candlemass nu mi se pare asa ciudat ca o formatie nascuta pe plaja din Bello Horizonte sa comercializeze articole de uz estival:)In fine,am bagat si eu nasu' prin sala,atrasa de sunetele produse de austriecii The Sorrow.Cam pustani baietii si mai au ceva de lucrat pina sa se apropie macar de calibrul capului de afis,dar mi-au placut destul de mult incit sa-mi induca starea de spirit necesara pentru ceea ce avea sa urmeze.Si a urmat...un taifun de muzica,lumina,culoare si adrenalina dezlantuit de cei 4 grei de la Sepultura do Brasil.Desi perceptia generala de pe vremuri era ca fratii Sepultura egal fratii Cavalera,Derrick Green a demontat mitul inca de la primele aparitii live ale trupei in noua formula.Le zice baiatu' asta de culoarea cafelei braziliene,ceva de groaza...in sensul bun al cuvintului:)Si ce e mai frumos e ca le zice pe alea vechi mai ceva decit Max Cavalera insusi.Am avut ocazia sa-i vad prestind in Arenele Romane pe amindoi.Si din comparatia celor doua show-uri(Sepultura,respectiv Soulfly) primul a avut numai de cistigat.Stiind ca actualul concert e inclus in turneul de promovare a celui mai recent material discografic,m-am "temut" ca oamenii vor cinta mai mult piese de pe "A-LEX" in dauna repertoriului din vremurile de aur.Spre marea mea surprindere si incintare,simbata seara m-am delectat cu nemuritoarele "Arise","Chaos A.D.","Territory","Innerself","Mass Hypnosis"etc.Sunetul mi s-a parut putin infundat,in special pe voce,dar luminile de scena si energia fantastica a trupetilor au compensat din plin acest mic neajuns.M-am bucurat sa vad ca la inceperea recitalului sepulturian hoardele de pletosi(sau cheliosi,dupa caz) au strins rindurile si au navalit in sala in mod organizat:)Nu de alta,da' la inceput ma ingrozisem de cit de putina lume era.S-au baut tone de bere,s-a dat la greu din cap si,mai important decit orice ,s-a cintat ca in vremurile de glorie ale thrash-uluiDupa concert am plecat acasa exultind de fericire.N-am mai batut drumul pina-n Hard Rock Cafe,pentru ca am avut deja placerea sa-i intilnesc si sa le inhat cite un autograf cu ocazia primei lor veniri in Romania.Epilogul haios al acestui concert fantastic l-am vazut la stirile sportive de la ProTV:Sepultura,intoliti in echipamentul nationalei noastre de fotbal,isi aminteau cu maxima placere de Campionatul Mondial din '94,cind echipa lui Hagi i-a trimis acasa cu coada intre picioare pe Maradonna si ai lui.P.S.1:Cele doua "tanti" de la standul cu haleala,victime inocente ale sonoritatilor metalice...Sper cel putin ca erau dotate cu dopuri pentru urechi,sarmanele:)
P.S.2 Socul serii:Catalin Pavel intr-o noua prezentare.E de mirare ca n-am lesinat cind s-a repezit la mine,facindu-ma sa ma intreb cine dracu' e chelul asta si ce vrea de la mine?Iata-l pe noul Catalin dupa ce i-a venit "pe chelie" ideea nastrusnica de a da pe mina/foarfeca frizerului bunatate de pleata:(
As mai fi avut multe de zis(scris) da' tre' sa fug acuma ca incepe concertul Kreator:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu